10 rossz szokás, melyek miatt gyorsabban öregszel

embereket - 10 rossz szokás, melyek miatt gyorsabban öregszel

1. Alacsony zsírtartalmú étrend

Annak érdekében, hogy megakadályozd a korai ráncosodást, elengedhetetlen, hogy omega3-zsírsavakban gazdag ételeket fogyassz. Ezek segítenek ugyanis megőrizni a bőr fiatalságát és rugalmasságát. Az alacsony zsírtartalmú étrendben nem szerepel ez az összetevő, ez okozza a ráncok idő előtti megjelenését.

2. Kortyolgatás szívószállal

Ha túl sűrűn iszol szívószállal, netán sokat dohányzol, ez ráncokat képez az ajkaid körül. Próbálj inkább közvetlenül pohárból inni, és – ha mód van rá – leszokni a dohányzásról. Ugyan nem könnyű folyamat, de óriási előnyökkel jár.

3. Oldalt fekvés, alvás közben

Ha oldalra fordulsz, és leginkább ebben a pózban alszol, akkor arcod a párnába fúródik, és gyűrött lesz az bőröd, ráncos lesz az állad. Szakemberek szerint a legmegfelelőbb pozitúra, ha alvás közben háton fekszel, így friss, fiatal és kipihent maradsz.

4. Rossz testtartás

A helytelen testtartás a gerincet is rossz állapotba kényszeríti, ez pedig az izmok és a csontok fáradékonyságát eredményezi. Sűrűn érzed magad fáradtnak, és fájdalom vagy deformitás is felléphet. Végezz ennek elkerülése érdekében különféle tornagyakorlatokat.

5. A fényvédők fontosságának figyelmen kívül hagyása

A túlzott UV sugárzás az öregedés egyik fő okozója. Ahhoz, hogy védekezz a káros napsugarak ellen, használj megfelelő faktorszámú fényvédő krémet. Még akkor is, ha egyébként felhős az ég, mert a felhők csupán a káros sugarak 20%-át képesek kiszűrni.

6. A mesterséges fűtés hátrányai

A túlzott mesterséges fűtés sajnos szárazzá teheti a beltéri levegőt, mely eredményeképpen a bőr és a haj is kiszárad. Próbáld meg alacsonyabb hőmérsékleten tartani a lakást ennek elkerülése érdekében.

7. Túlzott cukorfogyasztás

Mindenki tudja, hogy a cukor káros, ám ha sok stressz ér, némi édességet azért magadhoz vehetsz. Viszont ügyelj a mértékletességre.

8. Túl sok tévénézés

Egy tanulmány kimutatta, hogy a sok-sok órával eltöltött tévézés akár 22 perccel is megrövidítheti az életedet óránként. Ezért érdemes a tévénézést fél óránként megszakítani, hogy megmozgasd a testedet.

9. Az alváshiány

A felnőttek napi alvásigénye 7 óra. Ha nem alszol eleget, nem csupán fáradt leszel, de kevesebb ideig is élsz. Szakértők szerint érdemes többet pihenni és korábban feküdni, ha szellemileg kimerültél, netán súlygyarapodást észlelsz.

10. A stressz okozta problémák sejtszinten

Számos tanulmány kimutatta, hogy a krónikus stressz a sejteknek sem tesz jót, és ez felgyorsíthatja az öregedés folyamatát. Ne felejtsd el, minden napnak megvan a maga baja, ne merítsd ki magad túlzottan.

http://www.noiportal.hu

Csatlakozz motivációs csoportunkhoz itt:
POZITÍV GONDOLATOK FACEBOOK CSOPORT

Csatlakozz kedvenc Facebook csoportunkhoz itt:
SIKER ÉS AGYKONTROLL FACEBOOK CSOPORT

És a végén itt a kedvenc humor oldalunk is:
ANYÁM BOROGASS FACEBOOK OLDAL

A cikk teljes egészében nem vehető át, csak a bevezető szöveg, aztán oldalra mutató link elhelyezésével olvashatják tovább cikkünket!

http://alternativegeszseg.hu/