5 tipp hogyan maradjunk nyugodtak stresszhelyzetekben

stresszhelyzet - 5 tipp hogyan maradjunk nyugodtak stresszhelyzetekben

Bárhogy is nézzük, társas lények vagyunk. Bár ez a hozzáállás személyenként igen eltérő lehet, egy idő után mind elkezdjük érezni a szükségességét, hogy másokkal is időt töltsünk. Baráti beszélgetések, szórakoztató kikapcsolódási lehetőségek, bajtársiasság mind előnyünkre válik, ha időt töltünk másokkal.

Az érem másik oldalán azonban ott állnak a nehéz szituációk, amik pont a másik társaságában merülnek fel. Veszekedések a családtagokkal, heves viták vagy forró kérdések megvitatása a barátokkal, esetleg a munkatársakkal, és az ebből születő megbántódás csak néhány árnyoldala a másokkal való kapcsolatunknak. A legkézenfekvőbb természetesen a pillanat hevében reagálni, de azért van néhány dolog amit tehetünk azért, hogy egyre inkább megőrizzük hidegvérünket.

  • Légzés – Mély, tudatos. Ha csak egy egyszerű légzőgyakorlatot (pránajáma) használunk, már annak is erőteljes hatása van az idegrendszerre. Amikor feldúltak vagyunk, akkor a légzésünk felületessé és gyorssá válik. Ha figyelünk a tudatos, mély belégzésre és a lassú, teljes kilégzésre, az segít ellazítani a testet és elmét még a stresszes helyzetekben is.

  • A mantra vagy ima ereje – Válasszunk egy rövid mantrát vagy imát, amit folyamatosan ismételhetünk magunkban a nehezebb pillanatokban. Ha a “Wahe Gurut” ismételjük, és a figyelmünket valami pozitívra irányítjuk, egy puffer zónát hozhatunk létre magunk körül annak ellenére, ami éppen történik körülöttünk. Ahogy ezt egyre jobban erősítjük, az egyre inkább áttörhetetlenné válik. Összekötve ezt a mély, tudatos légzéssel, máris két nagyszerű stresszűző dolgot végezhetünk egyszerre.




  • Ne hagyjuk magunkat becsalizni – Sokunknak van olyan illető a környezetében, aki csak azért veszekszik, mert szeret veszekedni. Lehet, hogy csak a vicc kedvéért vannak ők épp az ellentétes nézőponton, vagy csak szeretnek a politikáról és vallásokról beszélgetni azokkal, akikről tudják, hogy más véleményen vannak. Fontos azt tudatosítanunk, hogy azért mert valaki nem ért velünk egyet valamiben, az nem azt jelenti, hogy automatikusan részt kell vegyünk egy vitában.  Lehet, hogy fegyelmet és elhatározást követel az, hogy ne menjünk mélyebben bele, de megakadályozhatjuk vele az indulatok és fájó érzések kiváltását.

  • Figyeljük meg magunkat – Néha egy személy vagy téma garantáltan felhúz minket, mindegy a szituáció maga. Egyik percben minden jó, a másikban dühbe jövünk, mert megtalálták a gyenge pontunk. A jógának az ősi tradíciójába tartozik önmagunk megfigyelése, ami aztán továbbsegíthet minket az adott szituációban. Ahelyett, hogy a negatív érzelmeket erősítjük, lépjünk egyet hátra, és nézzünk magunkba, miért is vagyunk most feldúltak. Amikor megfigyeljük mi van a gondolataink mögött, az agy különböző részével dolgozunk, ami megengedi, hogy válasszunk a közül, hogy belemenjünk-e a vitába vagy felemeljük magunkat. Ez az, ami segíteni fog a későbbiekben a problémáink megoldásában, ahogy egyre többet tapasztalunk magunkról és elménkről.

  • Pozitív hozzáállás választása – Ha minden kötél szakad, jusson eszünkbe, semmi sem állandó, minden változik. Mivel töltsünk több időt, hogy feldúltak vagyunk, vagy inkább élvezzük helyette az életet? Ne várjuk, hogy a körülöttünk lévők változzanak. Csak mosolyogjunk és vegyük észre, a különböző hozzáállások és vélemények tesznek minket színessé és egyedivé.

A kundalíni jóga rendszeres használata nemcsak segít megtanítani ezen technikákat, de segít elmélyíteni bennünk mindezt. A látszólag legegyszerűbbnek tűnő dolgok – mint pl. a légzés megfigyelése, a mantrák használata – általában olyan technikák, amiknek hatását a mindennapi életünkbe integrálva nemcsak a jógamatracon, hanem a napi szituációinkban is egyre inkább kamatoztathatjuk.

forrás: Liz McCollum http://satnamjoga.hu


Amennyiben nem szeretnél lemaradni a Pozitív gondolatok oldal friss híreiről, akkor menj a Facebook oldalunkra, klikkelj a “Követed” gombra, majd állítsd be a “Megjelenítés elsőként” opciót. Ellenkező esetben a Facebook nem biztos hogy megjeleníti számodra az oldalunk tartalmát!


Ha hiszel a angyalokban, és abban, hogy igenis léteznek és mindig körülöttünk vannak  segítő szándékukkal, oszd meg ezt a cikket!


Rontás elleni védelemért használd a Hamza kezet, amelyről bővebben az alábbi cikkben olvashatsz:

kattints ide–> Elhoztuk életedbe a védelmező Hamzát, Isten kezét. Fogadd szeretettel és add tovább! <– kattints ide

Csatlakozz motivációs csoportunkhoz itt:
POZITÍV GONDOLATOK FACEBOOK CSOPORT

Csatlakozz spirituális csoportunkhoz itt:
TESTI BETEGSÉGEK LEHETSÉGES LELKI OKAIVAL FOGLALKOZÓ CSOPORTUNK

Csatlakozz Szép idézetek, versek, képek, eredeti csoportunkhoz itt:

SZÉP IDÉZETEK, VERSEK, KÉPEK EREDETI CSOPORT

Csatlakozz kedvenc Facebook csoportunkhoz itt:
VIP MOTIVÁCIÓS FACEBOOK CSOPORTUNK

Csatlakozz Spirituális gondolatok csoportunkhoz itt:
ANGYALI GONDOLATOK CSOPORTUNK

Csatlakozz kedvenc Angyali csoportunkhoz itt:
ANGYALVARÁZSLAT FACEBOOK CSOPORTUNK

Csatlakozz keresztény gondolatok csoportunkhoz itt:
KERESZTÉNY GOLDOLATOK FACEBOOK CSOPORT

És a végén itt a kedvenc humor oldalunk is:
ANYÁM BOROGASS FACEBOOK OLDAL

Lájkold az  oldalunkat  Facebookon: NAPI ÚTMUTATÁS

CSATLAKOZZ NAPI ÚTMUTATÁS CSOPORTUNKHOZ ITT